پایان نامه انرژی هسته ای و کاربرد صلح آمیز آن

پایان نامه انرژی هسته ای و کاربرد صلح آمیز آن

۶۷۴ Visit

پایان نامه انرژی هسته ای و کاربرد صلح آمیز آن

 

هدف از این تحقیق دست یابی به آگاهی در زمینه ی انرژی هسته ای و بررسی روش های صلح آمیز استفاده از آن است. در زمانی که کشورهای قدرت طلب استفاده از انرژی هسته ای را حق خود می دانند لازم است که ما در این زمینه اطلاعات کسب کنیم و گامی در جهت این مهم برداریم تا کشور ما به عنوان یک کشور اسلامی در حال توسعه مطرح شود.

هسته اتم اورانیم یک ماده رادیواکتیو است با شکافته شدن به رادیو ایزوتوپ تبدیل می شود.

سودمندترین مصارف رادیو ایزتوپ ها در تحقیقات پزشکی، در تشخیص بیماری و درمان آنها می باشد.

این امر به طور کلی با استفاده از رادیو داروها و با اعمال روش های خاص صورت می گیرد.

برای تولید محصول بهتر در کشاورزی از پرتوهای حاصل از مواد رادیواکتیو و رادیو ایزوتوپ ها بهره می گیرند دانه یا بذر مورد نظر را مورد تابش قرار می دهند یا با آبهای مخصوص آبیاری می کنند و سپس با اندازه گیری میزان تغییرات گیاه مقدار بهره گیری گیاهان را از رادیوایزوتوپها اندازه می گیرند و مهم ترین کاربرد انرژی هسته ای در صنعت می باشد. تاکنون استفاده های زیادی از انرژی هسته ای در سرتاسر دنیا می شود که برای نمونه می توان برای تولید برق در صنعت، بهبود رشد گیاهان در کشاورزی و درمان بیماری ها در پزشکی نام برد.

اما استفاده از انرژی هسته ای تنها به این موارد ختم نمی شود، بلکه از این انرژی در زمینه های مختلف می توان هزاران بهره برد که در طول این تحقیق به تعداد محدودی از آن ها اشاره شده است.

اما این انرژی مضراتی نیز دارد که گاهی ممکن است به ضرر بشریت باشد. اما استفاده ی نادرست از آن می تواند، دنیا را دگرگون کند.



برای دانلود استارت دانلود و بعد کریت لینک دانلود رو بزنید


download



No comments have been posted
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.